Zuid-Afrika 2018 dag 8 en 9

17 oktober 2018 - Komatipoort, Zuid-Afrika

Zo, vandaag twee in een. Na dat het Wale Wachting verzet was naar dinsdag (ik schrijf nu even vandaag) had ik niet zo veel tijd over om naar Nkwazi Lodge te rijden, waar om 15.00 uur een boottocht gepland was. Best een vermoeiende dag. s'avonds was het ik Nkwazi Lodge erg koud en nat, op de kamer was er geen wifi waardoor je in de lounge moest zitten. Normaal geen probleem maar deze was aan alle kanten open, brrr, ik ben om 20.30 uur naar bed gegaan, ff bijslapen want de afgelopen dagen hebben veel indruk gemaakt. Het Wale Wachting was erg spectaculair, De boot Werd door een tractor het water in geduwd waarna deze volgas tegen de golven in voer. Iedereen zeiknat (hadden ze voor gewaarschuwd) wel echt gaaf, ook de tocht van 2 uur is erg vermoeiend, Hoge golven, walvis in de gaten houden, camera beschermen tegen het vele water, en zelf niet overboord lazeren. Verschillende Bultruggen gezien die een klein beetje boven water kwamen, dat viel een beetje tegen. Op de terug weg besloten er een paar te laten zien dat ze konden springen, WAUW, dat was echt gaaf, ook sloegen ze met hun vinnen keihard tegen het water, ze doen dit om parasieten te verwijderen. Terug aangekomen ff douchen en uit checken, en snel door naar Nkwazi. ben rond 13.45 uur aangekomen bij de poort vh park, waarna het nog 15 min rijden was over een zandpad. Tijdens de rit zag ik Giraffes Impala's Zwijnen (pumba) prachtige vogels en nog verschillende soorten bokken. De Lodge zelf was grotendeels van hout en lag prachtig, met een uitzicht over een rivier, zeker een plek waar je een paar dagen zou kunnen verblijven. Ook de boottocht was geweldig. Met een klein bootje samen met Jetro (mijn gids) op zoek naar dieren. Die jongen leek wel Arendsoog, hij zag dingen en op afstanden die ik zeker gemist zou hebben. De Hippo's en neushoorns zag ik zelf wel ha ha, maar een krokodil in de modder op een kilometer afstand vond ik erg knap. Het was ook erg gezellig op de boot, Jetro had humor en we hebben fijn geklets. Na het eten naar bed dus.

Dag 9

Na het ontbijt richting Swaziland. Ik was wel een beetje zenuwachtig vanwege de verhalen aan de grens, langdurig en moeilijk, maar ik was er in een kleine 10 min doorheen (beetje verbaasd), en weer door. De eerste stop zag er zeer gezellig uit met authentieke hutjes, maar eenmaal binnengekomen was het vol met Franse toeristen en ben ik maar omgedraaid. 150 km verder kwam ik Hlane Royal national park tegen waar een restaurant bij was, ik dacht ff checken, en dit was een schot in de roos, prachtige omgeving erg rustig en tijdens de lunch uitzicht op een water drink plaats voor de dieren. Genoten van 5 neushoorns met een jonkie die gingen drinken, een aanrader. Ben nu in Trees Too Lodge in Komatipoort waar ik een wild carpaccio en een Gemsbok heb bestelt, ben erg benieuwd. Morgen Krugerpark en beter weer. Groeten uit Trees Too.

1. Jos Caeijers:
    17 oktober 2018
    Leuk Rik om weer wat te horen. Je gaat hier uitkijken naar je dagelijkse berichtjes en dan mis je ineens iets toen er gisteren geen berichtje kwam (maar ik begrijp het wel). Geniet morgen van je tocht door dat mooie Krugerpark en gelukkig wordt het dan inderdaad beter weer. Overmorgen zelfs weer 30 graden. Geniet er van!
  2. Rik Bouman:
    Ik vind het fijn dat mijn berichtjes gewaardeerd worden, ik doe mijn best, genieten is geen probleem hier dat gaat vanzelf, erg bijzonder allemaal.
  3. Henk & Mia:
    18 oktober 2018
    Hoi Rik,
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Prachtig daar toch!! Ben benieuwd hoe je de carpaccio en de bok vond. Geniet de komende dagen nog van het overweldigend (natuur)schoon en zing in de auto maar keihard Hazes "LEEF"
  4. Pierre:
    20 oktober 2018
    Ik denk dat Rik op vakantie is ☀️🥂⛳️
  5. Rik Bouman:
    21 oktober 2018
    Dat denk ik ook, lekker hoor. Bevalt prima hier
  6. Rik Bouman:
    Carpaccio wel lekker maar totaal anders dan wat ik gewend ben, de bok was heerlijk. Ik leef meer op Muse, maar vooral leven. Thanks