Zuid-Afrika 2018 dag 7

15 oktober 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

Ik kwam erachter dat de foto's niet bij de goede dagen stonden, verandert!!! Langzaam begin ik te snappen hoe deze blog werkt, is helemaal niet moeilijk hoor, ik ben alleen niet zo handig met dit soort dingen. Ook kun je nu zien welke dag ik iets heb meegemaakt en waar, ben best een beetje trots op mezelf. Vanmorgen om 5 uur mijn bed uit (iets met walvissen) kom ik op dat kantoortje aan, krijg ik te horen dat de golven te hoog zijn (2 meter maar) en of ik niet morgen wil gaan. Nou past dat net in mijn reisschema dus probleem voorlopig opgelost. Ben heerlijk terug naar mijn bedje gegaan waar ik de zojuist beschreven aanpassing bedacht. Ontbijdje en weer op pad naarCape Vidal, dit is een park waar 5 ecosystemen in voor komen en er lopen 4 van de big 5 rond (en vele andere soorten). Uiteraard een prachtige weg met allemaal zij wegen (zandpaden waar je 20 km/uur mag) waar de kans op wild het grootst is, en inderdaad Zebra's en Waterbuffels gezien (5 m vd auto) en natuurlijk andere beesten waar ik de naam niet van ken. Aan het eind vd weg is dan Cape Vidal, wat een ongelofelijk mooi wit strand is met enorme golven, interessant voor de surfers onder ons (was echt een wereld locatie Peter). De afstand over de weg is 35 km heen, maar ik heb er in het totaal meer dan 100 gereden, echt de moeite waard. Rond 15.30 uur kwam ik terug dus nog tijd voor een massage (daar had ik al voor geïnformeerd). Ik ging voor een stevige diepe massage, mij god zeg dit was niet fijn, alle pijntjes zijn volledig kapot gedrukt. Meteen  naar bed gegaan en heb een uurtje geslapen, en voelde me een stuk beter, het effect van de massage is geweldig, ben wel benieuwt hoe het morgen gaat. Dan eerst om 7.30 uur walvissen kijken, poging 2 dus en dan door naar de volgende bestemming. Weltrusten allemaal en bedankt voor jullie reacties op deze blog, ik weet nu ook hoe ik deze kan beantwoorden, en daar maak ik werk van. Groet uit Z-Afrika.

1. John:
    15 oktober 2018
    Hey Rik, leuk om te volgen! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. En inderdaad niet vergeten om af en toe ook je rust momentje te pakken, een massage is dan altijd lekker 👍🏻
  2. Pascal:
    Mooie foto's Rik
  3. Peter:
    16 oktober 2018
    Ben maar een beetje jaloers! Geniet er maar fijn van kerel en ik verheug mij al op alle verhalen tijdens het borrelen
  4. Marlou:
    16 oktober 2018
    Ziet er goed uit geniet ervan 😃
    Laat die rode griezel maar daar🤪
  5. Rob:
    16 oktober 2018
    Ha die Rik, heb net ff zitten bijlezen. Geweldige trip ben je aan het maken. Verheug me ook op de verhalen. Geniet ervan en ik heb van een kenner gehoord dat de Zuid Afrikaanse Zinfandel een erg goeie wijn is. Ik hoor het wel 😋
  6. Rik Bouman:
    17 oktober 2018
    Ja zus, ik wist niet wat ik. voor je mee zou nemen, nu dus wel haha. Ik verheug me nu al op die borrel, en ik kijk uit naar Zinfandel. Thank Pas, ik heb er erg veel