Zuid-Afrika 2018 dag 6

14 oktober 2018 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Gisteren avond na het schrijven van deze blog heerlijk uiteten geweest in de Sandbar 1 km verderop in de straat. Ik vond het best een beetje eng om alleen in het donker over straat te gaan na alle verhalen die ik gehoord had, maar het viel erg mee (niemand tegen gekomen haha). Ik had besloten een hamburger te bestellen toen de ober zij dat ze gieten poot hadden die 8 uur had gegaard, een echte aanrader volgens hem. Het is mijn eerste echte Afrikaanse maaltijd en ik had er geen spijt van, zalig gewoon. relax en vol vertrouwen weer naar het hotel gelopen (weer niks), daar nog een biertje genuttigd en mijn zoon en dochter gefacetimed. De manerker van het hotel had tijdens het inchecken gezegd dat ik de gordijnen niet dicht hoefde te doen omdat er toch niemand naar binnen kon kijken ivm uitzicht op zee, en dat als ik geluk had ik de zonsopkomst kon  meemaken. Nou op 5.30 uur was het zover, een beetje bewolkt maar net onder de wolken een streepje licht, erg mooi. Snel een foto gemaakt en dan snel weer slapen. Natuurlijk lukt dit niet en ik zag de zon steeds meer de overhand krijgen, resultaat 20 foto's. Toch nog ff terug naar bet maar om 7 uur weer klaarwakker. Na het ontbijt weer op pad richting St Lucia waar ik rond 12 uur ben aangekomen in het Lidiko hotel, weer een goede keuze Jos. Na het inchecken de boel verkent, gelucht en om 16.00 uur begon de eerste excursie, krokodillen en nijlpaarden kijken op een boot. 2 krokodillen gezien maar wel veel nijlpaarden en een relaxte boottocht, een jong Nederlands stel ontmoet, en gezellig gekletst. Ik was best moe van de hele dag en korte nacht dus ik twijfelde of ik wel uit eten zou gaan. Ik ben blij dat ik het toch heb gedaan, gegrilde kip piripiri met groente, WAUW ik Nederland weten ze niet wat piripiri betekend echt zalig (zeer aan te bevelen om de fik te blussen met een biertje, of 2). Ik ben nu klaar met schijven, maar een lekker bad voor me klaar en ga pitten, morgen walvissen tour die om 6 uur begint, echt zwaar z'on vakantie maar ja iemand moet het doen. Groet uit Z-Afrika.

1. Julia vd Eerenbeemt:
    15 oktober 2018
    Klinkt allemaal goed Rik! Hier aan de andere kant van de grote oceaan ook alles goed :) maar zie al wel dat t bij jou stukken mooier is allemaal... Lekker van genieten nog maar!
  2. Rik Bouman:
    17 oktober 2018
    Hoe is het bij je zus? Geniet jij er ook maar lekker van!