Zuid-Afrika 2018 dag 4

12 oktober 2018 - Cathedral Peak Nature Reserve, Zuid-Afrika

Vrijdag alweer, vandaag ben ik naar de Rainbow kloof gelopen. Pittige tocht van 11 km die rustig begon met een leuke klim op een mooi betonnen pad, waarna deze overging in een smal zandpad. Ik zeg ff niks over het uitzicht, niet dat het saai begint te worden maar ik schijn mezelf al genoeg te herhalen (prachtig hoor)(het uitzicht dan).Na een tijdje beland ik in een bos met erg mooie paden, dit gaat zo'n anderhalf uur door waarna het steeds smaller wordt, ik loop al echt in een kloof. Het laatste stuk is echt klauteren en de stenen worden erg glad, ik moet er niet aan denken dat je hier uitglijd aangezien er verder niemand is. Aan het einde van de kloof hangt een enorme rots op 2 meter hoogte tussen de wanden en wordt het tijd voor mij om om te draaien. De kloof zelf was echt de moeite waard om deze toch wel zware tocht te maken. Ook op de terug weg moest ik weer goed zoeken hoe je precies moet lopen/klimmen, het is niet altijd vanzelfsprekend, echt verdwalen zal niet gebeuren want in een kloof. na 3 en half uur (wat de totale tocht was) ben ik weer terug gekomen bij Didima Camp (gisteren typte ik Dima Camp foutje) waarna ik een lunch gehaald heb die ik in mijn huisje heb genuttigd. Ik heb best last van mijn knieën en ook mijn spieren protesteren een beetje, dit door gebrek aan sport de afgelopen anderhalf jaar. Ben lekker op bed gaan liggen en heb naar Muse geluisterd. Intussen is het weer omgeslagen, regen wind en een stuk kouder. Morgen verder naar de kust. Ik heb het erg na mijn zin en heb vandaag met verschillende mensen gesproken. Groetten uit Didima.

1. Peter Ubbink:
    12 oktober 2018
    Geweldig. Ga je aan de kust nog naar Durban? Stad van surfen en rugby. 👍
    Veel plezier.
  2. Mark:
    12 oktober 2018
    Goed bezig Rik. Lekker de kop los en nog veel moois voor de boeg. Goeie reis richting de kust en ik zou graag nog een paar foto’s van witte haaien willen zien tijdens het kooiduiken😁. Groet’n uut Westervoort
  3. Patricia:
    13 oktober 2018
    Ziet er top uit zeg. Wat een mooie omgeving. Lekker genieten
  4. Franka Toonen:
    13 oktober 2018
    Ha Rik.
    Ik heb intussen ook de weg gevonden, maar dan naar jouw site bedoel ik.
    Het ziet er inderdaad ergggggg mooi uit.
    Veel water drinken, dus geen witte wijn, is goed tegen spierpijn. Haha.
    Geniet er verder van en ik probeer je verder nog te volgen. Groetjes van Jan en mij.
  5. Rik Bouman:
    17 oktober 2018
    Ik ga naar een plaatje aan de kust in de buurt van Durban genaamd Umdloti, Geen surfers gezien wel een rugby wedstrijd (op TV). In Zuid-Afrika is het verboden om met walvissen of haaien te zwemmen, ik heb voor alle 3 geen tijd (surfen ook dus)